3-2-1 Shadow Process



"3-2-1 Proces Cienia  (3-2-1 Shadow Process)

Zaznacz, z czym chcesz pracować. Często łatwiej jest zacząć z  tzw. "trudną osobą" kimś, z kim masz pewne trudności (na przykład:członek rodziny, przyjaciel, szef, współpracownik, sąsiad). Ten człowiek może cię denerwować, przeszkadzać, drażnić lub zachwycać. Może czujesz jak ta osoba pociąga cię , jest twoją obsesją, jesteś w niej zakochany, lub zazdrosny o nią. W każdym razie, wybierasz osobę, do której czujesz silny ładunek emocjonalny, dodatni lub ujemny. Możesz też wybrać marzenie, obraz lub odczucia w ciele, co rozprasza cię, czy inaczej, zmusza do skupienia się nad problemem lub marzeniem. Tu również może mieć ładunek emocjonalny,  dodatni lub ujemny.

Możesz dowiedzieć się o swoim Cieniu na dwa sposoby:

1. Cień sprawia, że jesteś bardzo wrażliwy na osobę lub sytuację i reagujesz przesadzonymi negatywnymi emocjami np : rozdrażnieniem, gniewem, lękiem, niepokojem, przygnębieniem, winą, poczuciem presji. Może też to być negatywny emocjonalny nastrój, który przenika twoje życie.

2. Cień sprawia, że jesteś bardzo wrażliwy na osobę lub sytuację i reagujesz przesadzonymi pozytywnymi emocjami, np. zakochujesz się bez pamięci i myślenia o konsekwencjach, idealizujesz daną osobę, lub sytuację, jesteś wobec niej zaborczy. Silnie pragniesz tą rzecz lub osobę mieć .

Etap 3

Teraz  wyobraź sobie tą trudną osobę lub obserwuj uważnie swoje zaburzenie , a następnie, za pomocą dziennika lub metody pustego krzesła w wyobraźni opisz tego trudnego człowieka,  sytuację, obraz lub swoje uczucie w wyraźnych szczegółach za pomocą 3 osoby, zaimków, takich jak "on", "to" "jego", "ona", "jej", "ich", "oni" lub "go" itp. Jeżeli to nieokreślone uczucie to nadaj jej swoje alter ego. Masz możliwość by w pełni zbadać co przeszkadza ci w tym człowieku, sytuacji lub uczuciu. Nie próbuj owijać w bawełnę. Opisz tak jak czujesz. Opisz go, zarówno w całości, jak i w szczegółach.

Etap 2

Zacznij wyobrażony dialog z tą osobą, sytuacją lub własnym alter ego. Mów w 2 osobie używając zaimka "ty" i "twoje". Tutaj masz możliwość wejść w dialog z zaburzeniami,  bezpośrednio komunikować się z trudną osobą lub uczuciem, jak gdyby on lub ona faktycznie była z tobą w pokoju. Powiedz jej, co przeszkadza ci w niej. Zadaj im pytania, takie jak: "Dlaczego to  mi robisz?" "Czego chcesz ode mnie?" "Co chcesz mi pokazać?" "Czego chcesz mnie nauczyć?" Następnie, pozwalaj im odpowiedzieć. Wyobraź sobie, że rozmawiasz emocjonalnie z nimi, zapisz odpowiedzi w swoim dzienniku. Pozwól sobie być zaskoczony odpowiedziami.

Etap 1

Zacznij mówić, pisać w 1-ej osobie, używając zaimków, jak "ja", "mnie" i "moje",. Zobaczyć świat, w tym samego siebie, z punktu widzenia trudnej osoby lub alter ego. Pozwól sobie znaleźć nie tylko cechy podobieństwa, ale celowo utożsamić się z ich negatywnymi lub pozytywnymi cechami. Weź na siebie te cechy, które drażnią lub zachwycają. Zacznij mówić o sobie, "ja__________," np:"jestem zły", "jestem zazdrosny", "jestem godny podziwu." Możesz czuć się źle lub niewygodne. To są cechy, które twoja psychika trzyma w cieniu. Nie poddawaj się negatywnym impulsom lub pragnieniom Cienia! Bądź jedynie świadom, że są w tobie a nie na zewnątrz ciebie. Zaakceptuj ich obecność bez ulegania im"

luźne tłumaczenie z książki Kena Wilbera "Integral Life Practice"  str. 48






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Materiały własne :MEDYTACJA METTA